Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji

Jakie danie kuchni włoskiej może zaproponować szef kuchni w restauracji hotelowej, której organizator konferencji złożył zamówienie?

A. Pudding Yorkshire
B. Kotlet schabowy
C. Boeuf Strogonow
D. Spaghetti Bolognese
HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji

Kluczowym aspektem marketingu, który jest szczególnie ważny dla firmy świadczącej usługi, jest

A. koszt
B. promocja
C. zespół pracowników
D. towar
HGT.06 Pytanie 3
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy niedowidzący klient hotelu ma trudności z uzupełnieniem karty rejestracyjnej?

A. Zaoferować gościowi wsparcie oraz określić jego zakres
B. Bez informowania gościa wypełnić dokument samodzielnie
C. Zwrócić się do kierownika recepcji, aby wypełnił dokument w imieniu gościa
D. Pominięcie tej czynności i przekazanie gościowi klucza
HGT.06 Pytanie 4
Realizacja usług w recepcji

Jakiego elementu marketingu-mix użyło Biuro Podróży MAR-BUT z Warszawy, umieszczając przed wjazdem do centrum miasta billboardy promujące swoją ofertę?

A. Cena
B. Kanał dystrybucji
C. Reklama
D. Towar
HGT.06 Pytanie 5
Realizacja usług w recepcji

Podczas rejestracji gościa w hotelu recepcjonista notuje jego imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia, czas pobytu oraz obywatelstwo w

A. karcie rejestracyjnej
B. karcie pobytu
C. formularzu rezerwacji
D. rachunku hotelowym
HGT.06 Pytanie 6
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista podczas rejestracji gościa w hotelu, którego pobyt sfinansowało biuro podróży, powinien poprosić go

A. o potwierdzenie przelewu za opłacone usługi
B. o dowód wpłaty KP, wydany przez biuro podróży
C. o skierowanie na pobyt, wystawione przez biuro podróży
D. o umowę o świadczenie usług turystycznych
HGT.06 Pytanie 7
Realizacja usług w recepcji

Które z podanych usług są dedykowane wyłącznie gościom VIP?

A. Tłumacz języka migowego, room-service
B. Budzenie, przechowalnia bagażu
C. Concierge 24h, tłumacz języka migowego
D. Wstawka do apartamentu, budzenie
HGT.06 Pytanie 8
Realizacja usług w recepcji

Hotel zrealizował zamówienie na zorganizowanie 3-dniowego pobytu dla renomowanego reżysera z Francji. O tym, czy nadać mu status gościa specjalnego - VIP, powinien zadecydować

A. dyrektor hotelu
B. recepcjonista dyspozytor
C. concierge
D. menadżer recepcji
HGT.06 Pytanie 9
Realizacja usług w recepcji

Na podstawie jakiego dokumentu dostarczonego przez touroperatora recepcjonista może dokonać rezerwacji pokoi dla poszczególnych uczestników wyjazdu turystycznego oraz wypełnić plan pokoi?

A. Potwierdzenia rezerwacji
B. Vouchera
C. Formularza rezerwacji
D. Listy roomingowej
HGT.06 Pytanie 10
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista w zleceniu do działu służb pięter zakomunikuje, że pokój jest w trakcie renowacji?

A. Zajęty
B. Wyeksploatowany
C. Czasowo wyłączony z eksploatacji
D. Zwolniony do przygotowania
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji

Osoba korzystająca z hotelu, która posiada kartę lojalnościową, ma prawo do opłaty

A. regresywna
B. uzgadniana
C. bez zmian
D. zmniejszona
HGT.06 Pytanie 12
Realizacja usług w recepcji

Jaką kwotę musi uiścić gość za pobyt od 10 do 15 lipca, jeśli cena netto za pokój wynosi 100 zł, a stawka VAT to 8%?

A. 540 zł
B. 600 zł
C. 500 zł
D. 648 zł
HGT.06 Pytanie 13
Realizacja usług w recepcji

Czym jest hotel?

A. minimum 10 jednostek noclegowych, w większości w pokojach 1- i 2-osobowych
B. 10 jednostek noclegowych i oferujący usługi rekreacyjne
C. przynajmniej 10 jednostek noclegowych i ofertujący usługi gastronomiczne
D. 7 jednostek noclegowych i oferujący usługi gastronomiczne
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Małgosia" przystosowuje wyposażenie recepcji do wymagań gości poruszających się na wózkach inwalidzkich. Jaką najwyższą wysokość lady recepcyjnej z podjazdem o minimalnej wysokości 67 cm może zaprojektować?

A. 110 cm
B. 70 cm
C. 50 cm
D. 90 cm
HGT.06 Pytanie 15
Realizacja usług w recepcji

Rejestracja gości w hotelu może być dokonana na podstawie

A. dokumentu tożsamości
B. świadectwa urodzenia
C. pisemnego potwierdzenia rezerwacji
D. dowodu rejestracyjnego pojazdu
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest znaczenie skrótu PTTK?

A. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajoznawczej
B. Polskie Towarzystwo Turystyki Krajobrazowej
C. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
D. Polskie Towarzystwo Turystyki Kwalifikowanej
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób recepcjonista informuje dział służby pięter w zleceniu o pokoju, który jest w remoncie?

A. Wyeksploatowany
B. Czasowo wyłączony z eksploatacji
C. Zwolniony do przygotowania
D. Zajęty
HGT.06 Pytanie 18
Realizacja usług w recepcji

W hotelowej restauracji do obsługi kelnerów w grupach turystycznych wykorzystuje się metodę

A. rosyjską
B. niemiecką
C. francuską
D. angielską
HGT.06 Pytanie 19
Realizacja usług w recepcji

Czym jest formularz rezerwacyjny?

A. zapisem danych osobowych gościa podczas rejestracji w hotelu
B. wysyłaniem potwierdzenia zamówionych usług do klienta
C. notowaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez recepcjonistę
D. przesyłaniem zamówienia na usługi hotelarskie przez klienta za pomocą e-maila
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji

W Katowicach otwarto duży, ekskluzywny hotel, który został sponsorem reprezentacji w piłkę ręczną. Jaką formę promocji usług hotelowych zastosowano?

A. Marketing bezpośredni
B. Public relations
C. Promocja sprzedaży
D. Sprzedaż osobista
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji

Który z pracowników recepcji dużego hotelu wykonuje usługę wake up call?

A. Osoba informacyjna
B. Kierownik zmiany
C. Telefonista
D. Relacje z gośćmi
HGT.06 Pytanie 22
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista, sprawdzając kartę płatniczą gościa, powinien przede wszystkim zwrócić uwagę na

A. stan konta
B. dzienny limit transakcji
C. termin ważności karty
D. typ karty
HGT.06 Pytanie 23
Realizacja usług w recepcji

Czym jest garni?

A. typ alkoholu
B. typ dania mięsnego
C. jadalne elementy ozdobne potrawy
D. typ posiłku odchudzającego
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji

Jakie jest założenie preautoryzacji karty płatniczej gościa w hotelu?

A. ustalenie tożsamości posiadacza karty
B. zweryfikowanie dostępnych funduszy na koncie gościa
C. ochrona środków na opłaty związane z pobytem gościa
D. ściągnięcie środków z konta użytkownika
HGT.06 Pytanie 25
Realizacja usług w recepcji

Który z dokumentów zawiera dane dla gości dotyczące daty, liczby oraz rodzaju zamówionych usług w hotelu?

A. Formularz kaucyjny
B. Informator hotelowy
C. Karta rezerwacji
D. Potwierdzenie rezerwacji
HGT.06 Pytanie 26
Realizacja usług w recepcji

Jaką usługę hotel jest zobowiązany zapewnić gościowi, który zamierza korzystać jedynie z podstawowych ofert?

A. Budzenia
B. Konferencyjnej
C. Noclegowej
D. Rekreacyjnej
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji

Recepcjonista przekazał gościowi informacje turystyczne, gdy

A. poinformował o dostępnych usługach hotelu
B. zaprezentował usługę parkingową
C. omówił obsługę sejfu w pokoju
D. wskazał kierunek do centrum miasta
HGT.06 Pytanie 28
Realizacja usług w recepcji

W przypadku, gdy gość hotelowy opuści obiekt bez uregulowania należności za pobyt, recepcjonista ma możliwość zarejestrowania tego zdarzenia:

A. w rejestrze skarg
B. w spisie wierzycieli
C. w dzienniku meldunkowym
D. na czarnej liście
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji

Jakie działania powinien podjąć recepcjonista, gdy gość zgłasza ustną reklamację?

A. Przekonać gościa, że skarga nie ma podstaw oraz zaproponować zniżkę na zamówione usługi
B. Dokładnie wysłuchać gościa i spróbować rozwiązać problem w ramach posiadanych uprawnień
C. Nie prowadzić rozmowy z gościem, a jedynie poprosić go o spisanie reklamacji w formie pisemnej
D. Odesłać gościa do swojego przełożonego
HGT.06 Pytanie 30
Realizacja usług w recepcji

Co zawiera śniadanie wiedeńskie wzmocnione?

A. kawę, mleko do kawy, jajka po wiedeńsku, ciasto drożdżowe, dżem, miód
B. kawę, pieczywo pszenne, masło, dżem, jajka po wiedeńsku
C. sok, zupę mleczną, jajka po wiedeńsku, wędliny, sery
D. kawę, mleko do kawy, pieczywo, masło, dżem, miód, jajka po wiedeńsku, sery, wędliny
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji

Bliny gryczane to danie typowe dla kuchni:

A. rosyjskiej
B. francuskiej
C. włoskiej
D. niemieckiej
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji

W celu zapewnienia bezpieczeństwa, gniazdko elektryczne zainstalowane w łazience pensjonatu jest wyposażone w

A. odgromienie
B. zerowanie
C. uziemienie
D. faza
HGT.06 Pytanie 33
Realizacja usług w recepcji

Hotel "Baca" został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ponieważ jedna z recepcji ma ladę z podjazdem o maksymalnej wysokości

A. 110 cm
B. 70 cm
C. 130 cm
D. 90 cm
HGT.06 Pytanie 34
Realizacja usług w recepcji

Jakie usługi hotelowe są oferowane gościom bez opłat?

A. Przechowywanie bagażu oraz usługa room service
B. Udzielanie pierwszej pomocy oraz usługa bagażowa
C. Udzielanie informacji oraz usługa pralnicza
D. Korzystanie z minibaru oraz usługa depozytowa przedmiotów wartościowych
HGT.06 Pytanie 35
Realizacja usług w recepcji

Rezerwacja pokoi za pośrednictwem strony internetowej hotelu wybranego przez gościa odbywa się

A. przez całą dobę
B. w określonym czasie
C. przez 12 godzin w ciągu dnia
D. w ustalonych godzinach
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji

Dokument przyjęcia zawierający między innymi: imię oraz nazwisko gościa, adres, datę urodzenia, to

A. druk zamówienia
B. druk rezerwacji pokoju
C. karta pobytu
D. karta meldunkowa
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji

Wymagana jest jednostka apartamentowa zawierająca co najmniej: salon o powierzchni przynajmniej 25 m2, sypialnię z łazienką oraz dodatkową część wejściową z osobnym WC

A. w motelach 5* i 4* oraz hotelach 5* i 4*
B. w pensjonatach 4* oraz motelach 5*
C. w hotelach 5* i pensjonatach 4*
D. w motelach 5* i 4* oraz pensjonatach 5* i 4*
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji

Usługa gastronomiczna świadczona na życzenie w miejscu określonym przez zleceniodawcę to

A. marketing
B. room service
C. catering
D. maid in room
HGT.06 Pytanie 39
Realizacja usług w recepcji

W jaki sposób pracownicy recepcji 4-gwiazdkowego hotelu powinni zająć się bagażem gościa, który został dostarczony do recepcji kilkanaście minut po jego przyjeździe?

A. Poinformować telefonicznie, że bagaż znajduje się w recepcji
B. Dostarczyć do pokoju gościa w możliwie najkrótszym czasie
C. Dostarczyć do pokoju gościa w ciągu pierwszej doby pobytu
D. Przechować w bagażowni do momentu, gdy gość się zgłosi
HGT.06 Pytanie 40
Realizacja usług w recepcji

Jak określa się czas trwania doby hotelowej?

A. kontrakt hotelowy
B. ustawa dotycząca usług turystycznych
C. regulamin obiektu noclegowego
D. klasyfikacja miejsc noclegowych